Hva arbeidsgivere må vite — For arbeidsgivere
Ansette med støtte fra Nav
Fordeler med å samarbeide med Nav
Slik reduserer vi risikoen din
Inkludering i arbeidslivet, steg for steg
1. Ta kontakt, kartlegg behov
2. Finn kandidat, skriv avtale
3. Nav støtter deg når du trenger det
Økonomiske tilskudd og støtteordninger
Dekker deler av lønnen til arbeidssøkere med behov for tilrettelegging.
Tiltak og Refusjon
Dekker deler av lønnen til unge, arbeidsledige som har vanskeligheter med å skaffe seg sommerjobb.
Tiltak og Refusjon
Betaler for at en ansatt bruker tid på veiledning og opplæring når en arbeidssøker har behov for oppfølging på arbeidsplassen.
Tiltak og Refusjon
Dekker sykepengene i arbeidsgiverperioden når en arbeidstaker har en langvarig eller kronisk sykdom, eller er syk som følge av graviditet.
Tiltak og Refusjon
Hjelpemidler og veiledning om tilrettelegging på arbeidsplassen fra Nav hjelpemiddelsentral.
Tjeneste
Dekker deler av lønnen når en arbeidssøker har varig nedsatt arbeidsevne.
Tiltak og Refusjon
Legger til rette for tilpassede oppgaver på arbeidsplassen for mennesker som får uføretrygd.
Tiltak og Refusjon
Dekker utgiftene til en assistent som kan hjelpe ansatte med funksjonsnedsettelser på jobben.
Tjeneste og Refusjon
Dekker utgiftene til lese- og sekretærhjelp for ansatte med sterkt nedsatt syn (blinde og svaksynte).
Tjeneste og Refusjon
Dekker taxi til og fra jobb/skole for ansatte som har forflytningsvansker som gjør at de ikke kan bruke kollektivtransport.
Pengestøtte til ansatt og Tiltak
Dekker tolketjenester på jobben for ansatte som er døve, hørselshemmede eller døvblinde.
Tjeneste og Refusjon
Oppdatert 09.01.2025
Finner du ikke svaret her? Ta kontakt med oss
Ring oss på 55 55 33 36
Åpent hverdager kl. 9–15. Vi kan ringe deg tilbake hvis ventetiden er over 5 min.