Slik gjør du det — For arbeidsgivere
Registrere kontonummer for utbetalinger fra Nav
Riktig registrert bankkontonummer sikrer at utbetalinger kommer til rett konto. Det forebygger også feilutbetalinger og forsinkelser.
Hvordan registrere kontonummer?
Du registrerer kontonummeret elektronisk her:
Verdt å vite:
- Arbeidsgivere som krever utbetalinger fra Nav, må ha et norsk bankkontonummer.
- Har virksomheten flere underenheter? Da kan du velge om utbetalingene skal gå til hovedenhetens konto eller om hver underenhet skal ha sitt eget kontonummer.
Hvem kan bruke tjenesten?
For å registrere eller endre kontonummer må du enten få delegert enkelttjenesten «Endre bankkontonummer for refusjoner fra Nav til arbeidsgiver» i Altinn eller ha en av disse Altinn-rollene:
- Bestyrende reder
- Bostyrer
- Daglig leder/administrerende direktør
- Deltaker med delt ansvar
- Deltaker med fullt ansvar
- Innehaver
- Komplementar
- Styrets leder
- Norsk representant for utenlandsk enhet
Du finner mer om enkelttjenester og roller på altinn.no.
Bostyrere for konkursbo, Norsk registrert utenlandske foretak og andre som ikke har anledning til å logge seg inn, må kontakte Nav økonomi stønad. Send e-post til nav.okonomi.stonad.stonadsokonomi@nav.no
Når skal du bruke tjenesten?
For å sikre enkel og trygg behandling, registrerer arbeidsgivere ett kontonummer for utbetalinger fra Nav.
- refusjon av sykepenger
- refusjon av foreldrepenger
- refusjon av stønader ved barns sykdom
- refusjon av pleie-, opplærings- og omsorgspenger
- refusjon av feriepenger/ferietillegg
- midlertidig lønnstilskudd
- varig lønnstilskudd
- tilskudd til sommerjobb
- tilskudd for varig tilrettelagt arbeid i ordinær virksomhet
- utbetalinger til tiltaksarrangører
Informasjon om utbetalingen
- For arbeidsgiverrefusjoner – se Altinn - Oppgjørsrapport (K27) refusjoner fra Nav.
- For tiltaksrefusjoner til arbeidsgivere – se kvitteringer i «Tiltaksrefusjon»
- For tiltaksrefusjoner til tiltaksarrangører – se kvitteringer i «Tilsagn og refusjon».
Oppdatert 16.10.2025