Slik gjør du det — For arbeidsgivere
Endre kontonummer for refusjoner fra Nav
Riktig bankkontonummer sikrer rett utbetaling til rett tid og hindrer feilutbetalinger.
Hvordan endre kontonummer?
Endringer i tilgang til å endre kontonummer
Fra 1. mai 2025 strammes reglene inn for hvem som kan endre kontonummer for refusjoner fra Nav. For å gjøre slike endringer, må du ha tilgang til enkelttjenesten: "Endre bankkontonummer for refusjoner fra Nav til arbeidsgiver". Se Nytt om tilgang til endring av kontonummer for refusjoner fra Nav.
Bankkontonummer endrer du elektronisk i Altinn. Du kan ikke sende melding på papir.
Hvem kan bruke tjenesten?
Nav bruker bankkontonummeret ved refusjon av sykepenger, foreldrepenger, stønader ved barns sykdom, pleie-, opplærings- og omsorgspenger.
For å benytte denne tjenesten må du enten ha en enhetsregisterrolle i Altinn eller få delegert tilgang til tjenesten her Altinn - Enkelttjenester og roller
Arbeidsgivere som har flere enn én underenhet kan selv velge om refusjon skal utbetales til hovedenhetens bankkonto, eller om virksomhetene skal ha egne bankkontonummer. Arbeidsgivere som krever refusjoner fra Nav, må ha et norsk bankkontonummer.
Bostyrere for konkursbo, Norsk registrert utenlandske foretak og andre som ikke har anledning til å logge seg inn må kontakte Nav økonomi stønad. E-post: nav.okonomi.stonad.arbeidsgiverrefusjon@nav.no
Oppdatert 02.05.2025