Slik gjør du det — For arbeidsgivere
Endre kontonummer for utbetalinger fra Nav
Riktig bankkontonummer sikrer rett utbetaling til rett tid og hindrer feilutbetalinger.
Hvordan endre kontonummer?
Bankkontonummer endrer du elektronisk i Altinn. Du kan ikke sende melding på papir.
Hvem kan bruke tjenesten?
For å benytte denne tjenesten må du enten ha en enhetsregisterrolle i Altinn eller få delegert tilgang til tjenesten her Altinn - Enkelttjenester og roller
Arbeidsgivere som har flere enn én underenhet kan selv velge om refusjon skal utbetales til hovedenhetens bankkonto, eller om virksomhetene skal ha egne bankkontonummer. Arbeidsgivere som krever refusjoner fra Nav, må ha et norsk bankkontonummer.
Bostyrere for konkursbo, Norsk registrert utenlandske foretak og andre som ikke har anledning til å logge seg inn, må kontakte Nav økonomi stønad. Send e-post til nav.okonomi.stonad.arbeidsgiverrefusjon@nav.no
Når skal du bruke tjenesten?
For å gjøre det enkelt og sikkert registrerer arbeidsgivere ett kontonummer for utbetalinger fra Nav. Kontonummeret brukes til flere typer utbetalinger:
- refusjon av sykepenger
- refusjon av foreldrepenger
- refusjon av stønader ved barns sykdom
- refusjon av pleie-, opplærings- og omsorgspenger
- refusjon av feriepenger/ferietillegg
- midlertidig lønnstilskudd
- varig lønnstilskudd
- tilskudd til sommerjobb
- tilskudd for varig tilrettelagt arbeid i ordinær virksomhet
- utbetalinger til tiltaksarrangører
Informasjon om utbetalingen
- For arbeidsgiverrefusjoner – se Altinn - Oppgjørsrapport (K27) refusjoner fra Nav.
- For tiltaksrefusjoner til arbeidsgivere – se kvitteringer i «Tiltaksrefusjon»
- For tiltaksrefusjoner til tiltaksarrangører – se kvitteringer i «Tilsagn og refusjon».
Oppdatert 03.07.2025