Kontakt oss
Oppdatert 18. oktober 2023
Chat med oss
Du møter først chatbot Frida som har døgnåpent. Mellom klokken 9 og 15 på hverdager kan du be Frida om å få chatte med en veileder.
I chatten svarer vi deg på generelle spørsmål om tjenestene våre. Du kan være anonym, og da ser vi ikke informasjon om deg.
Ring oss
Du kan oppgi fødsels- og personnummer for å få hjelp i saken din.
Åpningstiden er hverdager klokken 9–15. Hvis åpningstiden avviker fra dette, får du beskjed på talemelding.
Vi hjelper deg med status i saken din og veileder deg om rettigheter og plikter. Vi har taushetsplikt om kontakten din med NAV. Hvis andre ringer på vegne av deg, må du gi muntlig samtykke hvis det ikke finnes en skriftlig fullmakt.
Hovednummer: 55 55 33 33 velg tastevalg 1 for privatperson
Tast 1 for sosiale tjenester og gjeldsrådgivning
- økonomisk sosialhjelp
- gjeldsrådgivning
- andre spørsmål om sosiale tjenester
Tast 2 for arbeid, helse og sykdom, pensjon
- arbeidssøker eller arbeidsledig
- sykemelding, uføretrygd og arbeidsavklaringspenger
- pensjon, pleiepenger, grunn- og hjelpestønad eller hjelpemidler
Tast 3 for barn og familie
- foreldrepenger og svangerskapspenger
- barnebidrag
- alle andre henvendelser om barn og familie
Andre nummer:
Pensjon: 55 55 33 34
Økonomi- og gjeldsrådgivning: 55 55 33 39
Internasjonalt: (+47) 21 07 37 00
Aa-registeret: 400 05 770
Lønnsgaranti: 22 82 20 00
Hjelpemidler: nav.no/kontakt-hjelpemidler
Veteraner fra Forsvaret: nav.no/veteran
Tips om trygdesvindel
Har du mistanke om trygdesvindel, kan du kontakte oss skriftlig eller på telefon. Du vil da bli satt over til en saksbehandler som jobber med dette området. Åpningstid er klokken 09:00–15:00. Se mer informasjon om trygdesvindel med telefonnummer og skjema for skriftlig henvendelse.
Hva koster det å ringe NAV?
- Fra mobiltelefon avhenger taksten av abonnementet ditt
- Fra fasttelefon er prisen den samme som hvis du ringer et lokalt telefonnummer
Ha virksomhetsnummeret (samme som underenhet) tilgjengelig. Det finner du på Min side – arbeidsgiver eller via Finn virksomhet på brreg.no.
Åpningstiden er hverdager klokken 9–15.
Hovednummer: 55 55 33 36 velg tastevalg 1 for arbeidsgivere, tiltaksarrangører.
- Tast 0 Selvstendig næringsdrivende, frilanser
- Tast 1: Refusjoner, inntektsmelding
- Tast 2: Oppfølging, tilrettelegging
- Tast 3: Rekruttering, permittering, arbeidsrettede tiltak
- Tast 4: Andre henvendelser, tekniske feil
Andre nummer:
Internasjonalt: (+47) 21 07 37 00
Aa-registeret: 400 05 770
Lønnsgaranti: 22 82 20 00
Hjelpemidler: nav.no/kontakt-hjelpemidler
Rekruttering og inkludering
Åpningstiden er hverdager klokken 9–15. Hvis åpningstiden avviker fra dette, får du beskjed på talemelding.
Telefon: 55 55 33 36
Skriv til oss
Skal du sende en beskjed?
Du kan sende oss enkle beskjeder eller opplysninger i saken din. Du får ikke svar fra oss, kun en kvittering på at beskjeden er sendt.
Har du et spørsmål?
Da kan du skrive til oss.
Dialog med veilederen din
Svartid: 2 arbeidsdager
Du må være registrert som arbeidssøker for å kontakte veilederen din. Da kan du ha dialog om arbeidsoppfølging, slik som avtalte møter, aktiviteter og tiltak.
Finn NAV-kontor
Tolketjenesten
Teknisk feil på nav.no
Klage, tilbakemelding, ros
Har du spørsmål om et vedtak fra NAV, kan du ringe eller skrive til oss.