Senter for jobbmestring
Oppdatert 1. juni 2023
Kort om Senter for jobbmestring
Senter for jobbmestring er et tilbud for deg som har angst og/eller depresjon. Målet er å hjelpe deg med å mestre symptomene slik at du kan bli værende i jobb eller komme i jobb.
Aktuelt for deg som
Innhold
Kort om Senter for jobbmestring
Senter for jobbmestring er et tilbud for deg som har angst og/eller depresjon. Målet er å hjelpe deg med å mestre symptomene slik at du kan bli værende i jobb eller komme i jobb.
Aktuelt for deg som
Hvem kan få?
Tilbudet er aktuelt for deg som
- har lett til moderat angst og/eller depresjon
- er uten arbeidsforhold, trenger ny jobb eller har et arbeidsforhold det er utfordrende å mestre
- ønsker hjelp til å komme i jobb raskt
Hva er tilbudet?
Du får jobbmestrende veiledning, basert på arbeidsrettet kognitiv terapi, kombinert med støtte til å komme i eller bli værende i jobb. Du får også hjelp til å håndtere og mestre de psykiske helseplagene i jobbsammenheng, i tillegg kan du få hjelp med jobbsøk, karriereveiledning og/eller oppfølging på arbeidsplassen.
Samtalene tar utgangspunkt i hva du tenker om deg selv og om livet, og hvordan tankene dine påvirker hvordan du føler deg og hvordan du er på jobben. Du lærer å utforske og etter hvert utfordre negative tankemønstre som kan være knyttet til angsten og/eller depresjonen din.
Hvor lenge kan du få?
Varigheten på tilbudet blir tilpasset behovet ditt.
Hvor finnes tilbudet?
Tilbudet finnes i Trøndelag, Vestland, Oslo, Troms – og Finnmark, Vestfold – og Telemark og Øst-Viken.
Ta kontakt med NAV-kontoret ditt for mer informasjon.
Klagerettigheter
Hvis du har fått et vedtak om et arbeidsmarkedstiltak, står det hvordan du kan klage. Du kan klage hvis du ikke ønsker å delta, hvis du ønsker et annet arbeidsmarkedstiltak, eller hvis du ikke får tilbud om et arbeidsmarkedstiltak du har bedt om.
Du kan også klage selv om du bare har fått et muntlig vedtak uten en skriftlig begrunnelse.
Du kan skrive til oss og klage. Skriv hvilket vedtak det gjelder, hvorfor du klager og begrunnelse. Hvis du har spørsmål om vedtaket, kan du kontakte oss.
Du kan også bruke advokat eller gi fullmakt til en person som klager på dine vegne.
Mer om
Finner du ikke svaret her? Ta kontakt med oss
Chat med oss
Du møter først chatbot Frida som har døgnåpent. Mellom klokken 9 og 15 på hverdager kan du be Frida om å få chatte med en veileder.
Skriv til oss
Svartid er noen arbeidsdager. Vil du ha svar raskere, kan du bruke chat.
Ring oss på 55 55 33 33
Åpent hverdager kl. 9–15. Vi kan ringe deg tilbake hvis ventetiden er over 5 min.
Se flere telefonnummer og tastevalg