Brukerutvalget på hjelpemiddelområdet
Brukerutvalget skal arbeide med å identifisere og følge opp viktige innsatsområder og bidra til å sikre kvaliteten innenfor tjenestene på hjelpemiddelområdet i NAV.
Hensikten med brukerutvalget på hjelpemiddelområdet er å kvalitetssikre og utvikle tilbudet til brukerne gjennom brukermedvirkning på systemnivå.
Brukerutvalget skal dekke hele hjelpemiddelområdet og være et diskusjonsforum for viktige overordnede saker.
Brukerutvalget skal få mulighet til å uttale seg i forbindelse med planlegging, gjennomføring og evaluering av tjenesteområdene som NAV Hjelpemidler og tilrettelegging har ansvar for.
Utvalgets medlemmer
- Kristian Lian (NHF/SAFO)
- Håvard Ravn Ottesen (SAFO)
- Elin Langdal, varamedlem (SAFO)
- Andreas Henden (FFO)
- Heidi Sørlie-Rogne (FFO)
- Jan Joakimsen (FFO)
- Lise Connely (FFO)
- Hilde Abigael Bergersen, varamedlem (FFO)
- Marie Kristin Tønder Dahlskjær (Unge funksjonshemmede)
- Emilie Duane Nordskog, varamedlem (Unge funksjonshemmede)
- Kristin M. Bye (NAV)
- Beate Lilleberg (NAV)
- Liv Welde Johansen (NAV)
Møteplan 2024
- Tirsdag 13. februar
- Tirsdag 28. mai
- Tirsdag 24. september
- Tirsdag 26. november
Referater
- Referat fra brukerutvalgsmøte 28. mai 2024 (pdf)
- Referat fra brukerutvalgsmøte 13. februar 2024 (pdf)
- Referat fra brukerutvalgsmøte 21. november 2023 (pdf)
- Referat fra brukerutvalgsmøte 12. september 2023 (pdf)
- Referat fra brukerutvalgsmøte 23. mai 2023 (pdf)
Referatene arkiveres også i offentlig dokumentarkiv. Slik får du innsyn
Se også om brukermedvirkning lokalt og nasjonalt
Brukerdrevet tjenesteutvikling
NAV Hjelpemidler og tilrettelegging og funksjonshemmedes organisasjoner har utarbeidet en veileder for samarbeid om tjenesteutvikling (pdf). Veilederen skal evalueres etter ett år.
I tillegg til skriftlig veileder er det laget en presentasjon. Presentasjonen vil, i tillegg til å gi kort informasjon om veilederen, være et forslag til hvordan jobbe sammen i brukerutvalget om tematikken (ppt).