Brukerutvalget på hjelpemiddelområdet
Brukerutvalget skal arbeide med å identifisere og følge opp viktige innsatsområder og bidra til å sikre kvaliteten innenfor tjenestene på hjelpemiddelområdet i NAV.
Hensikten med brukerutvalget på hjelpemiddelområdet er å kvalitetssikre og utvikle tilbudet til brukerne gjennom brukermedvirkning på systemnivå.
Brukerutvalget skal dekke hele hjelpemiddelområdet og være et diskusjonsforum for viktige overordnede saker.
Brukerutvalget skal få mulighet til å uttale seg i forbindelse med planlegging, gjennomføring og evaluering av tjenesteområdene som NAV Hjelpemidler og tilrettelegging har ansvar for.
Utvalgets medlemmer
- Kristian Lian (NHF/SAFO)
- Håvard Ravn Ottesen (SAFO)
- Elin Langdal, varamedlem (SAFO)
- Andreas Henden (FFO)
- Heidi Sørlie-Rogne (FFO)
- Jan Joakimsen (FFO)
- Lise Connely (FFO)
- Hilde Abigael Bergersen, varamedlem (FFO)
- Heidi Melum (Unge funksjonshemmede)
- Kristin M. Bye (NAV)
- Beate Lilleberg (NAV)
- Liv Welde Johansen (NAV)
Møteplan 2023
- Tirsdag 14. februar
- Tirsdag 23. mai
- Tirsdag 12. september
- Tirsdag 21. november
Referater
- Referat fra brukerutvalgsmøte 23. mai 2023 (pdf)
- Referat fra brukerutvalgsmøte 14. februar 2023 (pdf)
- Referat fra brukerutvalgsmøte 22. november 2022 (pdf)
- Referat fra brukerutvalgsmøte 13. september 2022 (pdf)
- Referat fra brukerutvalgsmøte 31. mai 2022 (pdf)
Referatene arkiveres også i offentlig dokumentarkiv. Slik får du innsyn
Se også om brukermedvirkning lokalt og nasjonalt
Brukerdrevet tjenesteutvikling
NAV Hjelpemidler og tilrettelegging og funksjonshemmedes organisasjoner har utarbeidet en veileder for samarbeid om tjenesteutvikling (pdf). Veilederen skal evalueres etter ett år.
I tillegg til skriftlig veileder er det laget en presentasjon. Presentasjonen vil, i tillegg til å gi kort informasjon om veilederen, være et forslag til hvordan jobbe sammen i brukerutvalget om tematikken (ppt).