Kort om inkluderingstilskudd
Inkluderingstilskudd er for deg som trenger å tilrettelegge arbeids- eller tiltaksplassen.
Det er arbeidsgiveren din som søker om tilskuddet.
Er du arbeidsgiver? Se informasjon om
Innhold
Nyttig å vite
Kort om inkluderingstilskudd
Inkluderingstilskudd er for deg som trenger å tilrettelegge arbeids- eller tiltaksplassen.
Det er arbeidsgiveren din som søker om tilskuddet.
Er du arbeidsgiver? Se informasjon om
Hvem kan få?
Hensikten med tilskuddet er å kunne prøve ut eller gjøre det lettere å ansette deg som er i et tiltak gjennom NAV eller som har et særlig tilrettelegging- og oppfølgingsbehov.
Ta kontakt med NAV-kontoret der du bor hvis du vil høre om mulighetene.
Hva dekker tilskuddet?
Tilskuddet kan kompensere for kostnader som arbeidsgiveren har.
Eksempler er
- eksterne ressurser for å vurdere behovet for tilrettelegging
- ekstra innkjøp av møbler
- arbeidshjelpemidler
- personlig utstyr
- IKT-hjelpemidler, programvare, lisenser forsikring m.m.
- kurs og kortere opplæringstiltak for å kunne utføre arbeidet
Hva dekkes ikke?
Medisinsk behandling eller hjelpemidler som kan dekkes etter folketrygdloven § 10-5, blir ikke dekket gjennom inkluderingstilskuddet.
Ordinære kostnader ved ansettelse blir ikke dekket gjennom inkluderingstilskuddet.
Hvor stort er tilskuddet?
Tilskuddet fra NAV kan dekke arbeidsgiverens utgifter opp til et maksimalbeløp på 140 800 kroner.
Finner du ikke svaret her? Ta kontakt med oss
Chat med oss
Du møter først chatbot Frida som har døgnåpent. Mellom klokken 9 og 15 på hverdager kan du be Frida om å få chatte med en veileder.
Skriv til oss
Svartid er noen arbeidsdager. Vil du ha svar raskere, kan du bruke chat.
Ring oss på 55 55 33 33
Åpent hverdager kl. 9–15. Vi kan ringe deg tilbake hvis ventetiden er over 5 min.
Se flere telefonnummer og tastevalg