Publisert 31.01.2023| Oppdatert 31.01.2023 Tolketjenesten i Vestland Her finner du kontaktinformasjon til tolketjenesten for døve, døvblinde og hørselshemmede i Vestland fylke.
Kontaktinformasjon til tolketjenesten i Vestland Telefon: 40 64 97 93 (samtale) eller 97 75 35 91 (sms) E-post: nav.tolketjenesten.vestland@nav.no Åpningstid: Alle hverdager kl. 09.00-14.30 (telefontid kl. 08:00-14:30) Besøksadresse: Kokstaddalen 35, 5257 Kokstad Postadresse: Postboks 121 Kokstad, 5863 Bergen Ikke send sensitiv informasjon i e-post. Sensitiv informasjon kan være opplysninger om helseforhold, diagnoser eller liknende.
Søke om tolk Du må søke om og ha fått innvilget tolk for døve, døvblinde og hørselshemmede før du kan bestille tolk til konkrete oppdrag.
Få informasjon om hvordan du søker om tolk.
Bestille tolk Du kan bestille tolk via NAV sin nettløsning.
Gå til nettløsningen for å bestille tolk.
Akutt behov for tolk Dersom du har akutt behov for tolk, kan du ringe 99 48 18 10. Her kan du få kontakt med tolk når som helst på døgnet, ved for eksempel sykdom eller brann.
Les mer om akuttolk for døve, døvblinde og hørselshemmede.
Skjermtolking NAV tilbyr skjermtolking som alternativ til oppmøtetolking.
Les om skjermtolking som alternativ til oppmøtetolking.