Veiledningen er uavhengig av om du mottar tjenester fra Nav eller ikke. Kjenner du til noen som har utfordringer, en nabo eller en i familien, gi de gjerne informasjon om dette.
Hvem kan få opplysning, råd, veiledning og økonomisk hjelp?
Alle innbyggere i kommunen har rett på opplysning, råd og veiledning. Økonomisk hjelp avhenger av mange forhold som blant annet inntekt og oppsparte midler.
Hvordan kontakte oss?
Kontakt Nav Lillestrøm for opplysning, råd og veiledning på telefon:
- 406 13 143 hvis du er under 30 år
- 406 33 276 hvis du er over 30 år
Kontaktinformasjon Nav Lillestrøm
Kontakt Nav Nittedal for opplysning, råd og veiledning på telefon:
- 457 22 831 hvis du er under 30 år (Vakttelefon Nittedal Ung)
- 477 81 437 hvis du er over 30 år
Kontaktinformasjon Nav Nittedal
Kontakt Nav Rælingen for opplysning, råd og veiledning på telefon:
Kontaktinformasjon Nav Rælingen
Kontakt Nav Aurskog-Høland for opplysning, råd og veiledning på telefon:
Kontaktinformasjon Nav Aurskog-Høland
Telefonene er betjent på hverdager mellom kl. 09.00-15.00.
Ønsker du at det settes opp flere samtaler for veiledning om din situasjon, kan du og en veileder bli enige om møteform og møtehyppighet.
Har du utfordringer med gjeld kan du ringe telefon 55 55 33 39.
Hva kan du forvente når du kontakter oss?
- Innholdet i veiledningstjenesten vurderes ut fra ditt behov
- Vi har et helhetlig fokus på livssituasjonen din på ulike områder, og vil hjelpe deg på best mulig måte for å veilede deg til en varig løsning
- Du kan få veiledning over tid hvis du har behov for det
- Alle som jobber i Nav har taushetsplikt, også internt i Nav
- Samtalene gjennomføres per telefon, video eller oppmøte etter avtale med deg