Aktivitetsplan
HJELP TIL Å KOMME I JOBB
|Oppdatert 22. september 2023
Du har rett til å få en aktivitetsplan når du har registrert deg hos NAV. I aktivitetsplanen har du og veilederen din oversikt over aktiviteter du gjør for å komme i jobb eller annen aktivitet.
Du har rett til å få en aktivitetsplan når du har registrert deg hos NAV. I aktivitetsplanen har du og veilederen din oversikt over aktiviteter du gjør for å komme i jobb eller annen aktivitet.
Hvordan bruker du aktivitetsplanen?
Når du har registrert deg som arbeidssøker hos NAV, får du en aktivitetsplan.
I aktivitetsplanen holder du oversikt over det du gjør for å komme i jobb eller en annen aktivitet. Både du og NAV-veilederen din kan se og endre i aktivitetsplanen.
Du kan legge inn målet ditt, aktiviteter du skal gjøre og stillinger du vil søke på.
Veilederen kan blant annet legge inn forslag til aktiviteter eller skrive referat fra et møte dere har hatt.
Innholdet i aktivitetsplanen og annen informasjon du gir til veilederen din, bruker vi til å vurdere hvilket behov du har for oppfølging.
Dialog med veilederen din
Du får også tilgang til en dialogtjeneste der du kan kommunisere med veilederen din om arbeid og oppfølging.
Aktivitetsplanen og personvern
Vi henter informasjon om deg fra Folkeregisteret. Vi sjekker samtidig Kontakt- og reservasjonsregisteret for å se om du har reservert deg mot digital kommunikasjon med det offentlige.
Hvis du har reservert deg eller ikke er i stand til å bruke aktivitetsplanen, vil vi følge deg opp uten at du bruker den digitale aktivitetsplanen. Da får du aktivitetsplanen skrevet ut på papir.
Opplysningene i aktivitetsplanen blir ikke delt med andre offentlige etater, med mindre de har rett til å hente slike opplysninger.
Opplysningene i aktivitetsplanen din blir lagret og oppbevart etter arkivloven. Aktiviteter og meldinger i dialogen kan ikke slettes når de først er opprettet.
Les mer om hvordan NAV behandler personopplysninger.