Digital delbestilling
FOR HJELPEMIDDELFORMIDLERE
|Oppdatert 10. april 2024
Digital bestilling av deler for å reparere hjelpemidler.
Om digital delbestilling
Kopier lenkeLenken er kopiertKommunalt ansatte kan digitalt bestille deler de trenger for å reparere hjelpemidler. I første omgang er det et begrenset utvalg deler, men vi vil utvide med flere deler etter hvert.
Innhold
Digital bestilling av deler for å reparere hjelpemidler.
Om digital delbestilling
Kopier lenkeLenken er kopiertKommunalt ansatte kan digitalt bestille deler de trenger for å reparere hjelpemidler. I første omgang er det et begrenset utvalg deler, men vi vil utvide med flere deler etter hvert.
Slik går du frem
Kopier lenkeLenken er kopiert- Klikk på Bestill deler
- Registrer artikkel og serienummer på det hjelpemiddelet som skal repareres.
- Aktuelle deler vises, og du kan velge de du trenger.
- Identifiser deg med BankID.
- Send bestilling
Hva skjer når delene er bestilt?
Kopier lenkeLenken er kopiertEtter at bestillingen er sendt inn, registreres ordren automatisk i OeBS. Når ordren er plukket på lager, vil informasjon om hvilken tekniker som har bestilt delen fremkomme på fraktbrevet som leveres sammen med delen til kommunalt mottakssted (5.17).
Når du har logget inn, kan du se hvilke delbestillinger du har sendt inn. Det vil også være mulig å se alle innsendte delbestillinger fra kommunen du jobber i.
Derfor må du logge inn for å kunne bestille deler
Du må logge inn for at NAV skal kunne sjekke at den som bestiller har et ansettelsesforhold i kommunene. Det er også for å sjekke at innbygger som låner aktuelt hjelpemiddel har bostedsadresse i samme kommune.