Vi har inngått en rammeavtale med hver enkelt kommune i fylket om samarbeidet mellom NAV Hjelpemiddelsentral Vestfold og Telemark og kommunen. Det er også inngått en tilleggsavtale til rammeavtalen.
For kommunale kontakter
Her finner du informasjon om avtalene vi har med kommunene, lagervare, vår bestillingsordning, statistikker, hvordan melde avvik, rutine ved uhell og ulykke med hjelpemiddel, rutine ved behov for inndragelse av elektrisk rullestol / scooter og hvordan du forholder deg til hjelpemidler som har vært utsatt for smitte.
Utlevering og henting av hjelpemidler til og fra kommunene
Vi pakker og kjører hjelpemidler til kommunene til oppsatte tider.
Hvis du som kommunal kontaktperson har opplevd dårlig service fra oss, for lang saksbehandlingstid, at det har blitt valgt feil hjelpemiddel, at tilstanden på utlevert hjelpemidler har vært dårlig, eller annet, ber vi deg sende oss en avviksmelding på skjemaet nedenfor.
Rutine ved uhell og ulykke med hjelpemiddel
Nasjonal rutine mellom kommune og NAV Hjelpemiddelsentral for oppfølging av alvorlige hendelser med hjelpemiddel.
Inndragelse av elektrisk rullestol / scooter
Kommunehelsetjenesten vil fra tid til annen erfare at innbygger med elektrisk rullestol / scooter utviser adferd i trafikken som ikke er forenelig med grunnleggende krav til sikkerhet både for allmenheten eller bruker selv. Dette kan skje ved kommunehelsetjenestens egne observasjoner eller tilbakemeldinger fra publikum eller nærstående.
Hjelpemidler som har vært utsatt for smitte
Fra tid til annen får vi spørsmål om hva man skal gjøre med hjelpemidler som har vært utsatt for smitte. Her finner du rett saksgang.