Logg inn privatperson

Det er enkelt og sikkert å logge inn på nav.no. Når du logger inn, blir du sendt til ID-porten som er en felles innloggingsløsning til offentlige tjenester.

Hvilken innlogging bør du velge?

Det er lurt å velge BankID, BankID på mobil, Buypass eller Commfides når du logger inn. Disse gir deg tilgang til det høyeste sikkerhetsnivået og flest tjenester.

Logg inn

Begrensninger med MinID

MinID har lavere sikkerhet enn de øvrige alternativene, og gir derfor tilgang til færre tjenester på nav.no. Med MinID får du ikke tilgang til «Dine søknader», «Registrere deg som arbeidssøker», «Din profil», «Send beskjed til oss» og «Din innboks».

Kjente problemstillinger og løsninger

  • Jeg får meldingen «Feil data er tastet inn» etter at jeg har tastet inn fødselsnummer og kode. Det betyr at kodebrikken kun er godkjent for nettbank. Ta kontakt med banken din for å aktivere BankID.
  • Jeg får feilmelding 403 eller 404. Dersom du får feilmelding «Oops noe gikk galt» (403 eller 404), kan det hjelpe å slette nettleserlogg eller bytte nettleser.

Fått varsel fra NAV med lenke som ikke fungerer?

Hvis du har fått varsel fra NAV med en lenke som ikke fungerer, kan det være flere årsaker til at lenken ikke fungerer. Du kan logge inn på Ditt NAV for å sjekke om du har uleste meldinger. Inne på Ditt NAV finner du alle varsler fra oss ved å «klikke» på bjella øverst til høyre.

Hvis du ikke finner et varsel på Ditt NAV, kan en årsak være at det er flere personer som er registrert hos Kontakt- og reservasjonsregisteret (Difi) med din kontaktinformasjon. Ofte er dette personer med nær relasjon til deg som for eksempel ektefelle, partner, barn mv. At flere er registrert på din kontaktinformasjon kan skyldes at du har hjulpet noen med innlogging på en offentlig tjeneste, eller at det er en feil i Kontakt- og reservasjonsregisteret (Difis brukerstøtte, telefon 800 30 300).