Utprøving i Synskroken på Utprøvingssenteret
Vi ønsker å gjøre Synstorsdag enda enklere. Nå kan du sende e-post til oss, så avtaler vi et tidspunkt for utprøving. Vi vil på utprøvingen gjøre en vurdering om bruker fyller vilkår for synshjelpemidler.
Synstorsdag er et tilbud der vi løser enkle synssaker ved å prøve ut synshjelpemidlene i Synskroken på Utprøvingssenteret vårt. Synskroken er et viktig steg for å løse synssaker raskt og effektivt uten å henvise til tradisjonell utprøving. Samtidig blir du som ergoterapeut bedre kjent med mulighetene du har for å utrede fremtidige behov på egen hånd.
1. Send e-post til nav.hot.oslo@nav.no. Merk «SYN Utprøving Synskroken»
2. Informasjon vi trenger i e-post;
- Brukernummer
- Diagnose
- Visus
- Siste besøk hos optiker
- Hvilke briller brukes i dag?
- Hva trenger bruker hjelp til?
- Hvilke hjelpemidler er det ønskelig å prøve ut?
3. Vi vil svare på e-post og gi et tilbud om tidspunkt for utprøving på Utprøvingssenteret.
Generell informasjon om Synskroken
Tilgjengelige synhjelpemidler for utprøving på Utprøvingssenteret er:
- Optiske luper
- Digitale luper
- Lese-tv
- Lesemaskin
- Talende klokker
- Lydbokspiller
For besøk uten avtale er Utprøvingssenteret åpent hver dag, men det vil da ikke være synsrådgiver tilgjengelig. Dersom det er behov for å benytte drosjerekvisisjon i forbindelse med besøk uten avtale, ønsker vårt servicesenter beskjed om dette minst en dag i forveien, slik at de kan forberede en drosjerekvisisjon. Ring oss eller send e-post til nav.hot.oslo@nav.no.