Skjermtolk
NAV tilbyr skjermtolking som alternativ til oppmøtetolking. Når du skal ha tolk på skjerm kan NAV tilby bildetolking og videotolking.
Videotolk
Videotolk benyttes ved planlagt tolking og bestilles hos din lokale tolketjeneste. Tolketjenesten vil sende deg en lenke som du benytter til å koble deg opp. Tolketjenesten kan gi deg opplæring i bruk av videotolk. Tolken vil enten utføre tolkingen fra hjelpemiddelsentralens lokaler eller fra hjemmekontor.
Bildetolk
Bildetolk benyttes til korte, ikke planlagte møter og samtaler, som varer under en halv time.
Planlagte samtaler som varer lengre enn en halv time, skjer utenfor bildetolktjenestens åpningstid eller det skal tolkes til et annet språk enn norsk tale-, skrift- og tegnspråk, må bestilles hos lokal tolketjeneste.
Bildetolktjenesten tilbyr både skrivetolking og tegnspråktolking. Hvis du ønsker mer informasjon om bildetolktjenesten, kan du ta kontakt med din lokale NAV Hjelpemiddelsentral eller bildetolktjenesten på nav.bildetolktjenesten@nav.no.
Ring bildetolktjenesten fra nettleser
Ved å trykke på knappen «Ring bildetolktjenesten nå» får du tilgang til bildetolktjenesten ved bruk av nettleser. Du vil få spørsmål om å gi tilgang til kamera og mikrofon. I tillegg må du skrive inn navnet ditt. Deretter vil du bli koblet til bildetolktjenesten. Denne tilgangen støtter bilde og lyd. Bildetolken kan ikke ringe tilbake hvis samtalen blir brutt.
Åpningstider bildetolktjenesten
Bildetolktjenesten er åpen mandag til fredag kl 08.00-20.00.
Påsken 2023 har vi følgende åpningstider:
- mandag 3. april: kl. 08.00-20.00
- tirsdag 4. april: kl. 08.00-20.00
- onsdag 5. april: kl. 08.00-12.00
- 6.-10. april: stengt
Du kan ringe bildetolktjenesten på sip@bildetolk.no, mandag til fredag kl. 08.00-20.00. For å ringe inn til bildetolktjenesten gjennom telefon, ringer du 21 02 37 00.
Når bildetolktjenesten ringer ut på telefon, vil nummeret som vises være 21 02 37 03. Hvis du ringer tilbake på dette nummeret, vil du komme til en telefonsvarer.
Driftsmeldinger
Test av lyd og bilde
Vi har to sip-adresser som du kan ringe for å prøve ut om lyd, bilde og tekst fungerer. Adressene er åpne hele døgnet. Du kan ringe inn på echo@t-meeting.se eller 3246@t-meeting.se.
Brukerveiledninger
Her er en oversikt over alle T-Meetings brukerveiledninger på norsk og svensk. Foreløpig er følgende veiledninger klare på norsk: