Veiledning innsending honorarkrav for frilanstolker
Innsendingsrutiner for refusjonskrav.
Krav som ikke følger denne oppskriften returneres avsender med informasjon om nødvendig endring, og tilbud om hjelp til hvordan dette skal gjøres.
Alle må ha e-postsignatur – se frilanstolkrutinene punkt 12.3 på side 24.
I emnefeltet til e-post med honorarkrav skal fristen for innsendingen stå. Slik: 01.01.2023. Det er viktig å bruke akkurat dette datoformatet.
Vedlegget (kravet) må sendes i formatet Excel-arbeidsbok (*.xlsx) til frilanstolk@nav.no.
Det er kun tolketimer og reisetimer som skal fylles ut. Dette gjøres i arkfane "Timelister".
Ved reiseoppdrag med overnatting må reiseregning fylles ut. Det gjøres i reiseregningsløsningen Unit 4 T&E. Det gjøres også med alle reiseutlegg, kost og km. for dagsoppdrag. Dette ble tidligere sendt inn som en del av honorarkravet.
Ny løsning for innsending av reiseregning og refusjon av honorar
NAV har tatt i bruk en ny reise- og utleggsløsning som heter «Unit4 Travel & Expenses». Løsningen vil bli brukt av frilanstolker og andre eksterne som skal få refundert honorar og/eller utlegg for oppdrag utført for NAV.