Meld behov om hjelpemidler digitalt
NAV utvikler digital tjeneste for å melde behov for hjelpemidler. Den digitale tjenesten videreutvikles hele tiden. Nye funksjoner og produkter legges til fortløpende.
Vi jobber med digitalisering av hjelpemiddelområdet for å kunne skape sømløse digitale løsninger mellom innbygger, kommune og NAV. Digitaliseringsarbeidet har fått navnet DigiHoT.
Meld behov om hjelpemidler digitalt
NAV utvikler digital tjeneste for å melde behov for hjelpemidler. Den digitale tjenesten videreutvikles hele tiden. Nye funksjoner og produkter legges til fortløpende.
Mer om digitalisering av hjelpemiddelområdet
Hvordan kan NAV Hjelpemidler og tilrettelegging gjennom digitalisering bidra til et mer helthetlig og effektivt hjelpemiddelsystem?
Hjelpemidler du kan søke om digitalt
Foreløpig gjelder den digitale søknaden kun et utvalg av hjelpemidler innen utvalgte kategorier. For andre typer hjelpemidler må du fortsatt søke på papir.
Første gang din kommune skal ta i bruk digital søknad er det noen steg dere må gjennom for å komme i gang.
Digital bekreftelse som alternativ til fullmakt
Snart vil det være mulig å velge at hjelpemiddelbruker skal se over og bekrefte den digitale søknaden om hjelpemidler som kommunal formidler har fylt ut. Dette vil i aktuelle søknader erstatte papirfullmakt. Denne funksjonen gjør det mulig for brukere å få innsyn i og bekrefte hjelpemiddelsøknaden sin før den sendes til NAV Hjelpemiddelsentral.