Her kan du lese om hva Team Digisos har gjort i det siste og jobber med for tiden. Vi oppdaterer informasjonen med jevne mellomrom.
Digital søknad om økonomisk sosialhjelp
Vi planlegger en større brukertest av løsningen med hensyn å avdekke hva vi kan forbedre i funksjonaliteten.
Innsyn for bruker
Lenker til sider for økonomisk sosialhjelp er nå lagt ut på Ditt NAV. I menyen på Ditt NAV har bruker nå valget Økonomisk sosialhjelp, da kommer man til søknadsoversikten. I tillegg finner bruker lenke til til utbetalinger for økonomisk sosialhjelp Under Dine utbetalinger på Ditt NAV.
Tidligere fikk brukerne innsyn i saksbehandling for søknader og utbetalinger i 12 måneder fra søknadsdato. Etter innspill fra kommuner om behov for økt visningstid er dette endret til 15 måneder.
Vi jobber med visning av vilkår og dokumentasjonskrav for bruker og muligheten for å få følge status på søknader sendt på papir.
Meldingstjenesten
Prøveprosjektet med NAV Hamar har nylig blitt forlenget frem til sommer 2022. Per d.d. har over 200 brukere tatt i bruk tjenesten. Siste funksjoner som er skrudd på: varsling (SMS/e-post) til bruker når de mottar ny melding fra veileder, veiledere kan starte en samtale med bruker og sende klikkbare lenker til bruker.
Meldingstjenesten har vært et prøveprosjekt hos NAV Hamar siden 19.10.2021.
Innsynsflate for NAV Kontaktsenter
Vi jobber videre med planlegging av pilotering av løsningen.
Veiviser for økonomisk sosialhjelp og veiviser for økonomi- og gjeldsrådgivning
Vi skal fremover jobbe med utseende og oppbygging av informasjon i begge veiviserne. Nylig har vi også endret tekstene i veivisernee etter en faglig og språklig gjennomgang.
Opplæringsversjon av digital søknad og innsyn (testmiljøet)
Opplæringsversjon av digital søknad og innsyn for bruker (testmiljø) er tilgjengelig. Opplæringsversjonen gir mulighet til å gå gjennom søknadsveiviseren, utføre enkelte handlinger i det fiktive «fagsystemet» og se hva brukeren ser i innsynsløsningen (status i sak, etterspurt dokumentasjon m.m.)