Publisert 4. mars 2022|Oppdatert 23. mai 2022
Arbeidsforskningsinstituttet (AFI) ved OsloMet har fått i oppdrag fra NAV å undersøke unges erfaringer og tilfredshet med digitale tjenester i NAV.
Bakgrunnen for prosjektet er den økte bruken av digitale tjenester i NAVs oppfølgingsarbeid som følge av restriksjoner i forbindelse med koronapandemien. Mulighet for fysiske møter har vært begrenset og oppfølgingsarbeidet har derfor i stor grad blitt flyttet over til digitale kanaler.
Prosjektets formål er å kartlegge og analysere unges erfaringer med oppfølging på digitale kanaler som for eksempel videosamtaler og digital aktivitetsplan. Prosjektets overordnede problemstilling er å belyse hvordan den økte bruken av digitale teknologier og kanaler har påvirket NAV sitt oppfølgingsarbeid overfor unge voksne. Prosjektet skal bidra til å forsterke kunnskapsgrunnlaget om hvordan NAV kan utvikle sin digitale kommunikasjon og digitale tjenester for best mulig oppfølging av målgruppen.
Undersøkelsen er nå lukket.
Hvis du har spørsmål til studien, eller ønsker å benytte deg av dine rettigheter etter å ha deltatt, ta kontakt med:
- Arbeidsforskningsinstituttet AFI, OsloMet ved prosjektleder Talieh Sadeghi, e-post: talieh.sadeghi@oslomet.no eller på telefon: 46276889
- Personvernombud OsloMet: Ingrid S. Jacobsen, e-post: personvernombud@oslomet.no
- NSD – Norsk senter for forskningsdata AS, e-post: personverntjenester@nsd.no eller telefon: 55 58 21 17.