Servicetelefon for hjelpemidler utenom åpningstid:
Av og til kan det oppstå en feil på hjelpemidlet som setter deg som bruker i en vanskelig situasjon. Det er kommunen som har ansvar for å avhjelpe den umiddelbare situasjonen for deg. NAV Hjelpemiddelsentral har i tillegg et servicetilbud gjennom sin servicetelefon for hjelpemidler.
Du kan benytte servicetelefonen når feilen på hjelpemiddelet setter deg i en situasjon som krever raskt tiltak. Vi vil normalt finne en løsning innen 24 timer. Servicetelefonen er bemannet med teknikere. De vil i samråd med deg søke å finne en løsning.
Midt- og Nord-Norge (Møre- og Romsdal, Trøndelag, Nordland, Troms, Finnmark) har en felles servicetelefon med ett felles telefonnummer. Telefonnummeret til servicetelefonen er:
917 81 122
Telefonen er betjent i følgende tidsrom:
Ukedager: 1530 - 2400 // Helg/Helligdager: 0800 – 2400