Hastesaker
NAV Hjelpemiddelsentrals definisjon på hastesak gjelder hjelpemidler som skal forventes levert fortløpende til kommunalt mottakssted og/eller sykehus.
Hastesak gjelder ved følgende tilfeller:
- Ved terminalpleie
- Ved trykksårproblematikk
- Utskrivning fra sykehus som ikke kunne vært planlagt.
Henvendelse gjøres som følger:
- Søknaden sendes til
Epost Tromsø: nav.hot.troms.og.finnmark.tromso.lager@nav.no
Epost Lakselv: nav.hot.troms.og.finnmark.lakselv.lager@nav.no
- Skriv HASTESAK og brukernummer i emnefeltet. Brukernummer fås ved å kontakte hjelpemiddelsentralen på telefon 40 70 28 19. Søknaden skal legges som vedlegg og brukeropplysninger anonymiseres.
- Dersom søknad sendes digitalt må det gis beskjed til den enkelte hjelpemiddelsentral på epost til Tromsø eller Lakselv.
Det skal noteres tydelig på søknaden, som skal ettersendes, at saken er avtalt som hastesak og hjelpemidlet allerede er utlevert.