Bestillingsordningen er en forenklet søknadsrutine som gjelder de rimeligste og mest høyfrekvente hjelpemidlene. Bestillingslister

Hjelpemiddelsentralen lager liste over hjelpemidler som kan bestilles. Gjeldende bestillingslister finner du her:

  • Bestillingsordningen.  Bestillingslisten er lik for hjelpemiddelsentralene i Vestfold og Telemark. Listen er oppdatert med ny kontrakt for Arbeidsstoler, arbeidsbord, trillebord og spesielle sittemøbler gjeldende fra 2. mai 2020.  
  • Bestillingsordningen for hørsel 

Hjelpemidler som skal bestilles, føres på eget bestillingsskjema. Skjemaet spesifiserer ansvar og vilkår for ordninga, og må underskrives av bestiller og bruker. Hjelpemidlene er lagervare hos oss. Bruk av utskrift

Mange tar en utskrift av listene, for å ha de lett tilgjengelig. Du bør sjekke forholdsvis ofte om du bruker gjeldende versjon. Du slipper da å få bestillingsskjema i retur på grunn av at feil hjelpemiddel er oppført. Gjenbruk av hjelpemidler

Dersom det finnes hjelpemidler med tilsvarende funksjoner på lager som enten er fra tidligere prisforhandlinger/rammeavtaler eller fra gjenbruk så vil fortrinnsvis disse bli utlevert. Hjelpemiddelet er ikke på bestillingsordningen

Et lokalt utvalg av hjelpemidler skal ikke begrense brukers mulighet til å velge andre hjelpemidler når det er nødvendig. Hvis det ønskes andre hjelpemidler enn de som står på lokal liste, benyttes vanlig søknadsskjema.

Les mer om bestillingsordningen her.