Lokale skjemaer
Her finner du våre lokale skjemaer, og en forklaring om hvilket skjema du skal bruke. Sentrale skjemaer finner du på forsiden av nav.no
Bestilling av deler
- Brukes ved bestilling av reservedeler når hjelpemiddelet skal repareres i kommunen
- Hvitt skjema som sendes på e-post. Husk å benytte brukernummer
- Skjema ligger i Teams, i samhandlingsteamet Kommunesamarbeid
Bestilling reparasjon eller demontering
- Brukes når hjelpemiddelet skal sendes inn til hjelpemiddelsentralen. Orange merkelapp med brukers navn settes på hvert hjelpemiddel når hjelpemiddelet skal sendes inn til reparasjon på hjelpemiddelsentralen. Dette for å skille reparasjon fra innleveringer.
- Brukes ved behov for reparasjon på fastmonterte eller større hjelpemidler som er uhensiktsmessig å sende inn til hjelpemiddelsentralen. Sendes på e-post og husk å benytte brukernummer.
- Brukes ved bestilling av demontering av fastmontert utstyr og ved opphørt behov. Sendes på e-post og husk å benytte brukernummer.
- Skjema ligger i Teams, i samhandlingsteamet Kommunesamarbeid
Brukernummer finner du ved å logge inn på Digital behovsmelding, og søke opp bruker der. Eventuelt kan du ringe oss på telefon 40 70 28 04.
Tilbehør til allerede utleverte hjelpemidler
Har du behov for tilbehør til allerede utleverte hjelpemidler kan du sende oss en e-post med ønsket tilbehør. Send e-post til nav.hot.innlandet.elverum@nav.no. E-posten må inneholde brukernummer, initialer på bruker, hvilket hjelpemiddel som trenger tilbehør, og hvilket tilbehør du ønsker.
Bytte av hjelpemiddel
- Utslitt eller fungerer ikke (avtales med kommunal servicetekniker)
- Passer ikke, feil størrelse, vokst fra eller ikke hensiktsmessig
- Kassert av hjelpemiddelsentralen
- Transportskade
Du kan kun bytte til et tilsvarende hjelpemiddel. Hvis hjelpemiddelet ditt er utslitt eller noe er ødelagt, må du selv kontakte kommunal servicetekniker for å få en vurdering før du kan be om bytte.
Trenger du et annet hjelpemiddel, må du søke på nytt. Er du i tvil om du skal bytte eller søke, kan du kontakte kommunen du bor i.
Skal du bytte fastmonterte hjelpemidler må du søke på nytt, og kan ikke bruke bytteskjemaet.
Sendes inn med førsteside til NAV Skanning
Behov for tilpasning av utlevert hjelpemiddel
- Bruk skjema Hjelp til vurdering og utprøving NAV 10-07.20 (Henvisningsskjema tilknyttet området hjelpemidlet gjelder)
- Dette gjelder tilpasning eller justeringer der rådgiver fra hjelpemiddelsentralen skal vurdere og tilpasse utlevert hjelpemiddel.
- Samme skjema brukes ved behov for hjelp til vurdering og utprøving av nytt hjelpemiddel.
Sendes inn med førsteside til NAV Skanning
Innlevering av hjelpemidler
- Skriv alle produkter som leveres tilbake fra bruker på samme skjema
- Skriv artikkelnummeret og eventuelt serienummeret på skjemaet
- Merk alle produktene med navn på bruker (bruk merkelapp som festes til produktet med strikk)
- Små produkter kan samles i en eske som merkes med brukers navn
Innlevering av tekniske hjelpemidler
Dette skjemaet skal benyttes av kommunale serviceteknikere.