Hjelpemidler
Kommunen har ansvar for søknadsprosess, opplæring, reparasjon, utlevering og innlevering av hjelpemidler.
Søke på hjelpemiddel.
Ved behov for hjelpemiddel tar du kontakt med hjelpemiddelansvarlig i kommunen der du bor, som hjelper deg med søknaden.
Utlevering og retur.
Hjelpemidlet blir levert til kommunalt lager fra Hjelpemiddelsentralen. Har du ikke lenger behov for hjelpemiddel du har utlånt, er kommunalt lager innleveringssted også.
Reparasjon.
Ved behov for reparasjon av hjelpemiddel skal du alltid først ta kontakt med din kommune. Kommunale hjelpemiddelmontører har god teknisk kunnskap og skal kunne ta enkle reparasjoner. Dersom det haster og er utenom vår åpningstid, se vår teknisk akuttvakt ordning.
Fakta
Behov for hjelpemidler? Ta kontakt med hjelpemiddelansvarlig i din kommune.
Ved reparasjon ta først kontakt med din kommune og kommunal hjelpemiddelteknikker.
Har du ikke lenger behov for hjelpemiddel du har utlånt, er kommunalt lager innleveringssted også