Du kan også gå inn i avtaleløsningen via Min side – arbeidsgiver. Sikker innlogging via ID-porten gjør at tjenestene er helt sikre å bruke – og at personopplysninger er godt ivaretatt.
Tilgangen styres gjennom Altinn. For at du kan representere en bedrift, må du ha følgende tilganger til enkeltrettigheter for de ulike avtalene:
Avtale om arbeidstrening
Avtale om midlertidig lønnstilskudd
Avtale om varig lønnstilskudd
Enklere avtaleinngåelse og mer selvbetjente arbeidsgivere
Den nye løsningen gjør det enklere å inngå avtaler om tiltak, og arbeidsgiverne blir mer selvbetjente. Arbeidsgiveren kan selv starte prosessen med å inngå en avtale, og er ikke avhengig av å vente på at NAV oppretter avtalen. NAV-kontoret som deltakeren tilhører vil få beskjed om at det er opprettet en avtale, og vil kunne fylle ut avtalen videre.
Den nye funksjonaliteten erstatter samtidig søknad om lønnstilskudd i Altinn, og alle avtalene blir nå inngått i samme løsning.
I avtaleløsningen er det en egen knapp for opprettelse av avtaler