Innsending av meldekort i forbindelse med jul og nyttår

I forbindelse med jul og nyttår gjelder noen andre datoer for innsending av papirmeldekort og beregning av meldekort.

Papirmeldekort

Papirmeldekortet for uke 49 og uke 50 (4.-17. desember) kan sendes inn fra og med torsdag 14. desember. Papirmeldekort for uke 50 og uke 51 (11.-24. desember) kan sendes inn fra mandag 18. desember.

Sender du meldekort i posten, blir pengene normalt utbetalt til konto 2-3 dager etter at meldekortet blir registrert hos NAV. Hvor mange dager det tar fra du har sendt kortet, kan variere på grunn av postgang.

Ny meldedato er trykket på meldekortet og du får et eget informasjonsbrev om dette.

Elektronisk meldekort

Meldekort for uke 50 og uke 51 (11.-24. desember) kan sendes inn fra mandag 18. desember. Du vil normalt få utbetaling 2-3 dager etter at NAV har registrert meldekortet.

Automatisk meldeform

Hvis du har fått innvilget automatisk meldeform for uke 49 og uke 50 (4.-17. desember), vil du få meldekortet beregnet mandag 18. desember.  

Endrede frister for å unngå trekk i utbetalingen - papirmeldekort

På grunn av helligdager og risiko for forsinket postgang i romjulen, er fristen for å sende inn papirmeldekortet utvidet:

  • for papirmeldekortet uke 49 og uke 50 er fristen for å sende inn mandag 1. januar
  • for papirmeldekortet uke 50 og uke 51 er fristen for å sende inn onsdag 4. januar