Lokale skjemaer

Her finner du våre lokale skjemaer

Våre lokale skjemaer finner du under relatert informasjon og ved å klikke på lenkene under.

 

Bestilling av reparasjon og demontering

Bestilling av deler og tilbehør

Utvidet innleveringsskjema

Vedlegg til refusjonskrav lese- og sekretærhjelp

 

Du finner sentrale skjema på forsiden av nav.no.

Pr 1. januar 2019 er skjemaet melding til/fra hjelpemiddelsentralen erstattet med "Bestillingsskjema reservedeler" og "Bestillingsskjema reparasjoner eller demontering". Disse er revidert i mai 2019

Hvilket skjema skal du bruke?

Bestilling av deler og tilbehør:

  • Brukes ved bestilling av reservedeler når hjelpemiddelet skal repareres i kommunen
  • Brukes ved bestilling av tilbehør for ettermontering på utlånt hjelpemiddel
  • Hvitt skjema som sendes på e-post. Husk å benytte brukernummer

 

Bestilling reparasjon eller demontering:

  • Brukes når hjelpemiddelet skal sendes inn til hjelpemiddelsentralen. Orange merkelapp med brukers navn settes på hvert hjelpemiddel når hjelpemiddelet skal sendes inn til reparasjon på hjelpemiddelsentralen. Dette for å skille reparasjon fra innleveringer. 
  • Brukes ved behov for reparasjon på fastmonterte- eller større hjelpemidler som er uhensiktsmessig å sende inn til hjelpemiddelsentralen. Sendes på e-post og husk å benytte brukernummer.
  • Brukes ved bestilling av demontering av fastmontert utstyr og ved opphørt behov. Sendes på e-post og husk å benytte brukernummer.

Brukernummer får du ved å ringe oss på telefon 40 70 28 04

 

Bytte av hjelpemiddel NAV 10-07.31

  • Utslitt eller fungerer ikke (avtales med kommunal servicetekniker)
  • Passer ikke, feil størrelse, vokst fra eller ikke hensiktsmessig
  • Kassert av hjelpemiddelsentralen
  • Transportskade

Sendes inn med førsteside til NAV Skanning

 

Behov for tilpasning av utlevert hjelpemiddel?

  • Bruk skjema Hjelp til vurdering og utprøving NAV 10-07.20 (Henvisningsskjema)
  • Dette gjelder tilpasning eller justeringer der rådgiver fra hjelpemiddelsentralen skal vurdere og tilpasse utlevert hjelpemiddel.
  • Samme skjema brukes ved behov for hjelp til vurdering og utprøving av nytt hjelpemiddel.

Sendes inn med førsteside til NAV Skanning

 

Skjema for Innlevering av tekniske hjelpemidler ( NAV 10-07.63)

  • Skriv alle produkter som leveres tilbake fra bruker på samme skjema
  • Skriv artikkelnummeret og eventuelt serienummeret på skjemaet
  • Merk alle produktene med navn på bruker (bruk merkelapp som festes til produktet med strikk)
  • Små produkter kan samles i en eske som merkes med brukers navn