NAV Hjelpemiddelsentral Oslo - kontorinformasjon

Help

Besøksadresse

Kabelgaten 1 og 2, Økern, 0580 Oslo

Åpningstid

09.00–15.00 (OBS! Se egen artikkel om reduserte åpningstider i sommer under "opplysninger")

Telefon

21 06 97 00

Innsending av skjemaer

Skal du sende inn skjemaer, må du bruke NAVs skjemaveileder. Skjemaveilederen gir deg hjelp til å velge rett skjema og rett adresse det skal sendes til.

Postadresse

Postboks 324 Alnabru, 0614 Oslo

Telefaks

21 06 97 01

Kontornummer

4703

Skriv til oss

Her kan du logge deg på Ditt NAV og stille spørsmål og gi nye opplysninger i saken din. For spørsmål om kommunale og sosiale tjenester, ta kontakt med oss på telefon.

Skriv til oss

Opplysninger

Reduserte åpningstider ved NAV Hjelpemiddelsentralen Oslo og Akershus i sommer. Les mer om åpningstidene.  

E-post: nav.hjelpemiddelsentral.oslo.og.akershus@nav.no

Skal kun benyttes av samhandlere, og når du skriver til oss på vegne av andre. Brukere som skal kontakte NAV om egen sak skal benytte Skriv til oss.

Send ikke sensitiv informasjon i e-post, eksempelvis opplysninger om helseforhold eller diagnoser. Henvendelser per e-post skal inneholde fullt navn og adresse, men ingen andre personopplysninger, som for eksempel fødselsnummer, jf. personopplysningsloven § 2 nr. 1 og nr. 8.

****

Bor du i Oslo og har behov for å melde inn en reparasjon, kontakt Hjelpemiddelteknisk enhet på telefon 23 43 92 00.

Teknisk ordrekontor
Åpent mandag-fredag kl 09.00-15.00.
Telefon: 21 06 98 60
Telefaks: 21 07 45 33

Besøksadresse:Kabelgaten 1, 0580 Oslo
Postadresse: Postboks 324 Alnabru, 0614 Oslo
E-post: nav.hjelpemiddelsentral.oslo.og.akershus.teknisk@nav.no

Vakttelefon for akuttreparasjon
Åpent mandag-fredag kl 15.00-24.00, helger og høytidsdager kl 08.00-24.00.
Telefon: 452 16 220

Tolketjenesten
Åpent mandag-fredag kl 08.00-15.00 for bestilling av tolk.
- Tolketjenesten - formidling: 67 25 80 00
- Teksttelefon: 22 64 24 55
- SMS: 98 28 18 31
- Akuttvakt: 464 07 790
- Telefaks: 67 25 79 58
- E-post: nav.tolketjenesten.oslo.akershus@nav.no

Bildetolktjenesten
- Telefon: 406 13 800
- Fra bildetelefon: bilde@tolk.nav.no
- Fra 3G-mobil eller taletelefon: 21 05 32 03
- E-post: nav.bildetolktjenesten@nav.no

Bilsenter Østlandet

Utprøvingssenteret
Åpent mandag-fredag kl 10.00-15.00. Sommerstengt i juli måned.
Besøksadresse: Kabelgaten 2, Økern

Bytte av hjelpemidler
Åpent mandag-fredag kl 09.00-15.00
Kabelgaten 1, Økern

Retur av hjelpemidler
Åpent mandag-fredag kl 09.00-15.00
Kabelgaten 1, Økern

Kommunens hjelpemiddeltelefoner
Åpne mandag-fredag kl 09.00-15.00 for telefoner vedr. behov for hjelpemidler.

- Bydel Alna: 23 47 90 17
- Bydel Bjerke: 900 80 588
- Bydel Frogner: 415 61 087
- Bydel Gamle Oslo: 23 43 11 71
- Bydel Grorud: 23 42 15 00
- Bydel Grünerløkka: 46 89 08 77
- Bydel Nordre Aker: 917 29 076
- Bydel Nordstrand: 480 93 309 (kl 09.00-12.00)
- Bydel Sagene: 23 47 46 50
- Bydel St. Hanshaugen: 23 47 56 19
- Bydel Stovner: 950 10 954
- Bydel Søndre Nordstrand: 900 40 985
- Bydel Ullern: 481 60 331
- Bydel Vestre Aker: 02180
- Bydel Østensjø: 23 47 81 50 (kl 09.00-12.00)
- Sykehjemsetaten: 23 43 30 80

Usikker på hvor du skal henvende deg, kontakt:

Frontdesktjenesten for hjelpemiddelformidling i Oslo
Åpent mandag-fredag kl 09.00-15.00.
Telefon: 23 43 92 00

Besøk- og postsadresse: Kabelgaten 15 (Økern), 0580 Oslo

Mer informasjon finner du på www.oslo.kommune.no, www.bydel-bjerke.oslo.kommune.no (om Hjelpemiddelteknisk enhet) og www.bydel-grunerlokka.oslo.kommune.no (om Hjelpemiddellageret for midlertidig utlån).