Hastesak og hjelpemidler ut før søknad

NAV Hjelpemiddelsentrals definisjon på hastesak gjelder primærhjelpemidler som skal forventes levert innen 24 timer. Definisjonen for prioriterte saker gjelder levering innen 3 virkedager.

Hastesak gjelder ved følgende tilfeller:

  • Ved terminalpleie
  • Ved sårproblematikk

Prioritert sak gjelder ved følgende tilfeller:

Utskriving som ikke kan/kunne vært planlagt fra:

  • Sykehus
  • Rehabiliteringsinstitusjoner
  • Helsehus

Henvendelse gjøres som følger:

  • Klokken 09.00 – 13.00: Avtales på telefon med serviceavdelingen, telefon 40 70 28 16
  • Klokken 13.00- 14.30: Send mail til nav.hjelpemiddelsentral.trondelag@nav.no.
    Skriv HASTESAK i emnefeltet. Informasjon i mail skal kun inneholde navn og telefonnummer til kontaktperson, vi vil da ringe tilbake innen kort tid, slik at vi kan behandle henvendelsen.

Det skal noteres i merknadsfeltet på søknaden eller på bestillingsskjemaet, som skal ettersendes, at saken er avtalt som hastesak og hjelpemidlet allerede er utlevert. 

Hjelpemidler som ligger inn under denne ordningene er:

  • Rollator

  • Gåbord

  • Transportrullestol

  • Komfortrullestol

  • Trykkavlastende pute

  • Trykkavlastende overmadrass

  • Trykkavlastende madrass

  • Toalettforhøyer

  • Toalettstol

  • Dusjkrakk

  • Dusj- / toalettstol

  • Seng med madrass, sengegrinder og løftebøyle